
Pașii ce trebuie urmați pentru susținerea publică a tezei de doctorat:
ETAPA I – susținerea raportului final în cadrul comisiei de îndrumare:
I.1. Doctorandul predă la secretariat (scdocfii@gmail.com, sala C201-stânga):- teza în format electronic
- rezumatul tezei în format electronic
- declarația de originalitate – tipărită, datată și semnată (Declarație de originalitate)
- cerere de depunere teză în vederea susținerii raportului final (minim 10 zile înainte de data propusă pentru susținere) (Cerere depunere teza și sustinere raport final)
- fişierul pentru evaluarea științifică (Lista publicaţii)
I.3. Şcoala doctorală realizează prin persoanele desemnate (Director şi Conducătorul de doctorat) raportul de similitudini (Directorul şi Conducătorul decid dacă sunt necesare modificări la nivelul tezei – d.p.d.v. al similitudinilor).
Dacă membrii comisiei de îndrumare sugerează modificări alte tezei sau dacă în urma verificării raportului de similitudini Directorul Școlii doctorale și Profesorul coordonator decid că sunt necesare modificări, doctorandului i se va solicita modificarea tezei și se reia pasul 1)
I.4. În ziua susținerii coordonatorul va primi procesul verbal de susținere în cadrul comisiei de îndrumare de la secretariatul Şcolii Doctorale.
I.5. Doctorandul susține raportul final (la data din cererea depusă) în cadrul comisiei. Susținerea raportului este publică și anunțul susținerii va fi postat în prealabil pe site-ul Scolii Doctorale şi pe canalul de Discord.
I.6. După susținerea raportului final se depun la secretariat (de către doctorand sau coordonatorul doctorandului):
- procesul verbal de susținere în cadrul comisiei de îndrumare primit de la Şcoala Doctorală (completat şi semnat)
- referatul de acceptare al coordonatorului (Model referat conducator sustinere publica + acordul membrilor comisiei (Acordul comisiei de indrumare asupra tezei de doctorat)
ETAPA II – demararea procesului de susținere publică a tezei:
După susținerea în cadrul comisiei de îndrumare doctorandul depune la secretariat:
II.1.Teza oficială (3 exemplare tipărite și legate + 1 exemplar electronic) + AVIZ coordonator de încărcare a tezei pe platforma națională (AVIZ conducator încărcare teză pe platforma națională)II.2. Raportul de similitudini (validat și semnat de coordonator)
II.3. Rezumatul tezei de doctorat (3 exemplare RO şi 3 exemplare EN, tipărit în format A5, 10-30 pag.)
II.4. Adeverința depunere teză (un exemplar din cele trei de la punctul II.1) la bibliotecă (corp C, etaj 3) (Adeverinţă depunere teza la bibliotecă)
II.5. CV doctorand – datat și semnat
II.6. Listă publicații științifice – datată și semnată
II.7. Declarația studentului-doctorand referitoare la luare la cunoștință privind publicarea în previzualizare; în document se va calcula data minimă pentru susținerea publică însumând 5 zile (procesul urcării pe platformă) + 3 luni (consultarea pe platformă) (A 19 – Declaraţie student doctorand – publicare teza în previzualizare pentru consultare publică)
II.8. Fișa doctorandului (A. Fisa doctorandului)
NOTĂ: Teza va fi depusă de Biroul Doctorate pe platforma națională unde va sta 3 luni de zile.
Link-ul către platforma naţională https://rei.gov.ro/teze-consultare
ETAPA III – solicitarea susținerii publice a tezei:
Solicitarea susţinerii publice se va face în maxim 10 zile de la expirarea termenului de previzualizare a tezei în platforma națională (Scoala Doctorală așteaptă aviz CSUD de validare).În cazul în care CSUD invalidează inițierea procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat, școala doctorală primește recomandări privind refacerea tezei de doctorat și eliminarea situațiilor neconforme cu standardele de etică și deontologie, iar studentul-doctorand are obligaţia remedierii conţinutului tezei în termen de 3 luni de la comunicarea deciziei de invalidare susţinerii, cu reluarea proceduri de punere în transparență a lucrării.
Doctorandul depune la secretariat şi prin email la adresa scdocfii@gmail.com;
III.1. Propunerea coordonatorului cu membrii comisiei publice (Propunere comisie sustinere publica a tezei)
III.2. Cererea pentru susținerea publică cu data exactă a susținerii (de la depunerea acestei cereri trebuie să curgă minim 25 de zile calendaristice până la data susținerii) (Cerere pentru fixarea datei sustinerii publice) Important: Data propusă pentru susținerea publică NU poate fi mai devreme de data estimată anterior în declarația de depunere a tezei pe platformă de la punctul II.7 (art. 31, al. 13 – Regulamentul instituțional de organizare și funcționare a studiilor de doctorat 2024).
III.3. CV-urile membrilor comisiei propuse – datate și semnate (cu minim 25 de zile înainte de data susținerii tezei)
III.4. Referatele finale ale membrilor comisiei – datate și semnate (Model referat referent sustinere publica)
III.5. Școala Doctorala întocmește şi afisează anunţul pentru susținerea tezei (cu minim 25 de zile calendaristice înainte de data susținerii)
IMPORTANT: În vederea obținerii acceptului de susținere publică toate documentele se aduc la secretariat împreună și în aceeași zi. Lipsa oricărui document dintre cele menționate duce la imposibilitatea susținerii publice!
ETAPA IV – după susținerea publică a tezei pentru CONFIRMAREA TITLULUI ȘTIINȚIFIC DE DOCTOR:
Doctorandul depune la secretariat:- Documente finalizare teză:
- procesele-verbale de susținere teză (Model proces verbal sustinere publica teza EXTINS şi Model proces verbal sustinere publica teza RESTRANS)
- declarația privind opțiunile de publicare a tezei (A 16 – Declaraţie student doctorand – opţiuni publicare teză NOU)
Observații privind susținerea publică:
- anunțul de susținere publica trebuie să fie datat (cu cel puțin 25 de zile înainte de data stabilită pentru susținere) și publicat pe site-ul școlii doctorale împreună cu rezumatul tezei și CV-ul doctorandului. Numele membrilor comisiei de susținere publică vor avea hyperlink către CV-urile acestora.
- link-ul unde se regăsește anunțul de pe site-ul Școlii Doctorale se trimite către BSUD cu cel puțin 25 de zile înainte de susținere. BSUD postează anunțul pe https://www.uaic.ro/studii/studii-universitare-de-doctorat/sustinerea-publica-a-tezelor-de-doctorat/ și transmite susținerea și forma de finanțare la Departamentele Financiar-Contabil și Resurse Umane.
Dosarul electronic (CD) pentru confirmarea titlului de doctor trebuie să conțină următoarele:
- A_Fișa doctorandului, în format Word (Fisa doctorandului CD electronic);
- B_Act identitate;
- C_Certificat naștere;
- D_Act care atestă schimbarea numelui, după caz;
- E_CV;
- F_Decizie de înmatriculare;
- G_Contract de studii;
- H_Cerere presusținere;
- I_Declarație de originalitate, pe proprie răspundere;
- J_Raport / rapoarte de similitudine INTEGRAL (prima pagina cu avizul și observațiile coordonatorului inclusiv);
- K_Referat preliminar susținerii + Documente care atesta parcursul programului de studii
- L_Propunere conducătorului de doctorat privind componența comisiei de susținere;
- M_CV-uri membri comisie susținere (inclusiv președinte comisie și conducător) – semnate și datate;
- N_Decizie numire comisie susținere;
- O_Cerere de susținere publică;
- P_Anunț privind susținerea publică;
- Q_Adeverință depunere teză la bibliotecă;
- R_Rapoarte referenți oficiali;
- S_Referat conducător de doctorat;
- T_Aviz comisie de îndrumare (procesul-verbal încheiat la şedinţa de susţinere a tezei în faţa comisiei de îndrumare);
- U_Procese verbale susținere publică (cel tipizat, cu semnături şi cel în extenso);
- V_Rezumat teză de doctorat;
- W_Teza de doctorat și anexe, format PDF exclus scan;
- X_Listă de publicații semnată de doctorand; Copii scanate ale publicațiilor sau publicațiile în format PDF.
- Y_Declarație doctorand opțiuni publicare teză
- Z_Rezumat teză în limba engleză.
Fișierul pentru calcularea time-line-ului de susținere publică este disponibil aici.
Comisia de Informatică
Standarde naționale minimale pentru acordarea titlului de doctor
Standardele minimale naționale necesare și obligatorii pentru conferirea diplomei de doctor, aplicabile studenților-doctoranzi înmatriculați la studii universitare de doctorat începând cu anul universitar 2025-2026:- Publicarea sau acceptarea* spre publicare a minimum trei articole în reviste indexate BDI**, WoS, Scopus sau în volume ale conferinţelor indexate BDI2, WoS, Scopus, LNCS sau din clasificarea internaţională CORE valabilă la data publicării articolului;
*Un articol se consideră acceptat spre publicare dacă apare la secţiunea “Articles in press” pe pagina web a revistei sau la secţiunea “Accepted papers” pe pagina web a conferinţei.
**Bazele de date internaţionale recunoscute sunt IEEE, ACM, SPRINGER, DBLP, CiteSeerX, Zentralblatt, MatchSciNet, COPERNICUS, EBSCO, ProQuest (nu şi forumuri precum WSEAS, IAENG, DAAAM sau care au fost indexate numai CoRR abs/arXiv sau forumuri de tip predatory precum cele din lista https://beallslist.net/).
- Cel puţin un articol din cele trei de mai sus trebuie să fie publicat în reviste indexate WoS sau Scopus sau în volume ale conferinţelor din LNCS sau ale conferinţelor de rang cel puţin C din clasificarea CORE. În plus, acest articol va fi publicat într-un forum (jurnal sau conferinţă) care este recunoscut în Informatică drept domeniu major de publicare identic sau foarte apropiat de domeniul de cercetare în care se plasează teza de doctorat.
- Publicarea sau acceptarea* spre publicare a minimum trei articole în reviste indexate BDI**, WOS, SCOPUS sau în volume ale conferințelor indexate BDI, WOS, SCOPUS, LNCS sau din clasificarea internațională CORE valabilă la data publicării articolului.
*Un articol se consideră acceptat spre publicare dacă apare la secțiunea “Articles in press” pe pagina web a revistei sau la secțiunea “Accepted papers” pe pagina web a conferinței.
**Bazele de date internaționale recunoscute sunt IEEE, ACM, SPRINGER, DBLP, CiteSeerX, Zentralblatt, MatchSciNet, COPERNICUS, EBSCO, ProQuest (nu și forumuri de genul WSEAS, IAENG, DAAAM, sau care au fost indexate numai CoRR abs/arXiv, sau forumuri de tip predatory precum cele din lista https://beallslist.weebly.com).
- Cel puțin un articol din cele trei de mai sus trebuie să fie publicat în reviste indexate WOS sau SCOPUS sau în volume ale conferințelor din LNCS sau ale conferințelor de rang cel puțin C din clasificarea CORE.
- Cel puțin un articol din cele trei de mai sus trebuie să fie publicat în calitate de unic autor.
- Standarde de evaluare a tezelor de doctorat 2018-prezent
- Standarde de evaluare a tezelor de doctorat 2013-2018
- Standarde de evaluare a tezelor de doctorat 2011-2013
- Standarde de evaluare a tezelor de doctorat 2008-2011
- Standarde de evaluare a tezelor de doctorat 2006-2008
-
Clasificări
CONFERINȚE REVISTE EDITURI JCR UEFISCDI AIS IF Portal CORE 2008 1998 1988 2023 2023 2022 2020 WASS-SENSE CORE 2021 2007 1997 1987 2022 2021 2015 WASS-SENSE CORE 2020 2006 1996 1986 2021 2020 2011 WASS-SENSE CORE 2018 2005 1995 1985 2020 2019 2009 WASS-SENSE CORE 2017 2004 1994 1984 2019 2018 CORE 2014 2003 1993 1983 2018 2017 CORE 2013 2002 1992 1982 2017 2015 ERA 2010 2001 1991 1981 2016 2014 CORE 2008 2000 1990 1980 2015 2013 1999 1989 1979 2014 2009 2013 2008 2007
Teze de doctorat
2024- POPOIU I. GEORGE, 30.09.2024, ora 12:15, sala „Ion Simionescu”, Casa Universitarilor din Iaşi
- LUPAŞCU I. MARILENA, 30.09.2024, ora 10:15, sala „Ion Simionescu”, Casa Universitarilor din Iaşi
- COCA C. LUCIA-GEORGIANA, 30.09.2024, ora 08:30, sala C309, corp C
- SIMION D.I. CIPRIAN-ALIN, 24.09.2024, ora 11:00, sala „Ion Simionescu”, Casa Universitarilor din Iaşi
- COSTANDACHE I. MIHAI-ANDREI, 24.09.2024, ora 09:00, sala C309, corp C
- CUŞMULIUC C.C. CIPRIAN-GABRIEL, 23.09.2024, ora 08:00, sala C309, corp C
- REBEJA M. PETRU, 21.12.2023, ora 10:00, sala C308, corp C
- APOKI C. UFUOMA-CHIMA, 15.12.2022, ora 11:30, sala C308, corp C
- CIOBANU I. SEBASTIAN-ADRIAN, 15.12.2022, ora 09:00, sala C308, corp C
- MĂRĂNDUC E. CĂTĂLINA-GEORGETA, 05.09.2022, ora 09:00, sala C411, corp C și Online (WEBEX-UAIC)
- CRĂCIUN C. VLAD-CONSTANTIN , 14.09.2021, ora 13:00, Online (WEBEX-UAIC)
- GAGEA P. ANDREEA (căs.MACOVEI), 14.09.2021, ora 08:00, Online (WEBEX-UAIC)
- SCUTELNICU V. LIVIU-ANDREI, 07.09.2021, ora 10:00, Online (WEBEX-UAIC)
- DIAC M.I. PAUL-FLAVIAN, 26.06.2020, ora 14:00, Online (ZOOM)
- NICA F. ANCA-MARIA, 10.03.2020, ora 14:00, sala C309, corp C
- LIȚĂ A. CĂTĂLIN-VALERIU, 28.09.2018, ora 12:00, sala C308, corp C
- VATAMANU M. CRISTINA, 26.06.2018, ora 12:30, sala C308, corp C
- NECULA G. RALUCA-IULIA, 26.01.2018, ora 15:00, sala C308, corp C
- PANU S. ANDREI, 23.06.2017, ora 12:00, sala C308, corp C